FAQ

Meer weten over ons?

Lees hier onze algemene voorwaarden
Lees hier meer over onze shala en de shala-poezen
Lees hier meer over Maxime

Tarieven en privacy

Tarieven
Privacy

Hoe raak je in de shala?

Routebeschrijving
Parkeren


Ik deed nog nooit yoga?

Je eerste keer yoga volgen kan spannend zijn maar geen nood, alle lessen zijn ook toegankelijk voor beginners. En nee, je moet niet lenig zijn om mee te komen doen 🙂

Moet ik iets meenemen?

Jezelf en eventueel een flesje water.

In de shala hebben we alles voor handen, matten, dekentjes, props en kopjes thee. Als je zelf een yogamat hebt, mag je die natuurlijk altijd meenemen.

Andere tips?

  • Zorg ervoor dat je kleren aanhebt waar je je comfortabel in voelt en je vrij in kan bewegen
  • Eet geen zware maaltijden voor de les
  • Heb je fysieke of emotionele klachten? Laat het me weten dan weet ik wanneer ik houdingen voor je moet aanpassen
  • Kijk zeker eens naar de routebeschrijving
  • Kom een kwartiertje vroeger naar de les dan hebben we tijd om even kennis te maken en kan ik je de shala laten zien

Hoe werkt dat met die groepslessen?

Voor de yogalessen werken we met een online inschrijvingstool, de plaatsen in de lessen zijn beperkt en zo kan je je plaatsje garanderen!

Kom naar de les!

De lessen zijn toegankelijk voor alle niveau’s en de les wordt altijd aangepast aan de yogi’s in de les, dus voel je zeker ook welkom als je een blessure of beperking hebt!


Vragen over yoga therapie

Yoga vs Yoga Therapie

Alle vormen van yoga kunnen therapeutisch zijn, maar niets alle yoga is yogatherapie! Er wordt de laatste tijd steeds meer onderzoek gedaan naar het effect van yoga op de lichamelijke en geestelijke gezondheid. Yoga blijkt goed te zijn voor je, niet alleen voor fysieke klachten maar ook om mentale gezondheid op punt te houden.

De yogasessies  focussen op dat helende effect en gaan hier specifiek op in.We combineren de technieken uit de yoga traditie (asana, meditatie, ademhaling) met psychologische inzichten en processen.

De lessen zijn in kleine groepen zodat er voldoende aandacht is voor het proces van iedereen (of dat nu fysieke of mentaal is), de individuele sessie en trajecten focussen op specifieke problematieken en helpen je hier meer grip op te krijgen.

Yogatherapie vs (psycho)therapie

Zowel in yoga- als psychotherapie ligt de nadruk op het werken met en rond een thema waarbij je wat hulp kan gebruiken. Wat we hier aanbieden is geen psychotherapie maar therapie waarbij we ons lichaam als leidraad gebruiken en technieken uit (burn-out) coaching.


Individuele sessies

Waarom ik voor deze aanpak kies?

Ik behaalde enkele jaren geleden mijn bachelor in de psychologie maar besloot mijn master niet verder af te maken omdat ik hier niet vond wat ik zocht. Ik was toen al fervent met yoga bezig en aan het lesgeven en het frustreerde me dat het lichaam nauwelijks of geen plaats kreeg in mijn opleiding psychologie. Ik zocht naar een manier die lichaam en geest kon samenbrengen en ben me daarom verder gaan verdiepen in yogatherapie. Later ben ik me ook gaan verdiepen in (burn-out) coaching.

Ik heb dus een hoop psychologische en coachingskennis in mijn rugzak, dit vormt de basis van welk plan ik voor je opstel en wat we gaan doen. Ik werk graag samen met andere therapeuten die een mooie aanvulling kunnen geven op het lichamelijk, door middel van bijvoorbeeld cognitieve of gedragstherapie.

Wat we hier doen is dus anders dan psychotherapie, in die zin dat ik geen psychologe ben en dat we geen hele sessie gaan praten. Er is zeker ruimte voor gesprek maar het grootste deel van de sessies gebeurt in en met je lijf.

Waarom jij voor deze aanpak kiest?

Misschien volg je al therapie en ben je op zoek naar een aanvullende aanpak die je helpt terug in je lichaam te komen? Misschien ben je vooral op zoek naar een zetje, iemand die je ondersteund en je door middel van yoga en ademhaling terug wat op gang helpt? Misschien wil je graag preventief aan het werk gaan en voorkomen dat bijvoorbeeld stress zich opstapelt?

Deze yogatherapie sessies zijn voor iedereen die beter voor zichzelf wil leren zorgen of fysieke en/of mentale problemen constructief wil aanpakken. Ook als je al een coachingstraject volgt of psychologische begeleiding krijgt, bieden deze sessies een meerwaarde omdat we werken met het lichaam en inzetten op het zelfherstellende vermogen van zowel ons lichaam als onze geest.

Deze vorm van therapeutische werken gebruikt je lichaam als sleutel om terug contact te maken met jezelf, terug thuis te komen in je lichaam.

Vraag een gratis eerste gesprek aan!


Heb je nog een andere vraag?