Praktische vragen

Meer weten over ons?

Lees hier onze algemene voorwaarden
Lees hier meer over onze shala en de shala-poezen
Lees hier meer over Maxime

Tarieven en privacy

Tarieven
Privacy

Hoe raak je in de shala?

Routebeschrijving + parkeren

 

Vragen over yoga


Ik deed nog nooit yoga?


Je eerste keer yoga volgen kan spannend zijn maar geen nood, alle lessen zijn ook toegankelijk voor beginners. En nee, je moet niet lenig zijn om mee te komen doen


Moet ik iets meenemen?


Jezelf en eventueel een flesje water.
In de shala hebben we alles voor handen, matten, dekentjes, props en kopjes thee. Als je zelf een yogamat hebt, mag je die natuurlijk altijd meenemen.


Hoe werkt dat met die groepslessen?


Voor de yogalessen werken we met een online inschrijvingstool, de plaatsen in de lessen zijn beperkt en zo kan je je plaatsje garanderen!

De lessen zijn toegankelijk voor alle niveau’s en de les wordt altijd aangepast aan de yogi’s in de les, dus voel je zeker ook welkom als je een blessure of beperking hebt!


Andere tips?


Zorg ervoor dat je kleren aanhebt waar je je comfortabel in voelt en je vrij in kan bewegen

Eet geen zware maaltijden voor de les

Heb je fysieke of emotionele klachten? Laat het me weten dan weet ik wanneer ik houdingen voor je moet aanpassen

Kijk zeker eens naar de routebeschrijving

Kom een kwartiertje vroeger naar de les dan hebben we tijd om even kennis te maken en kan ik je de shala laten zien

Vragen over yogatherapie

Yoga vs Yoga Therapie

Alle vormen van yoga kunnen therapeutisch zijn, maar niets alle yoga is yogatherapie! Er wordt de laatste tijd steeds meer onderzoek gedaan naar het effect van yoga op de lichamelijke en geestelijke gezondheid. Yoga blijkt goed te zijn voor je, niet alleen voor fysieke klachten maar ook om mentale gezondheid op punt te houden.

De yogasessies  focussen op dat helende effect en gaan hier specifiek op in.We combineren de technieken uit de yoga traditie (asana, meditatie, ademhaling) met psychologische inzichten en processen.

De lessen zijn in kleine groepen zodat er voldoende aandacht is voor het proces van iedereen (of dat nu fysieke of mentaal is), de individuele sessie en trajecten focussen op specifieke problematieken en helpen je hier meer grip op te krijgen.

Yogatherapie vs (psycho)therapie

Zowel in yoga- als psychotherapie ligt de nadruk op het werken met en rond een thema waarbij je wat hulp kan gebruiken. Wat we hier aanbieden is geen psychotherapie maar therapie waarbij we ons lichaam als leidraad gebruiken en technieken uit (burn-out) coaching.

Andere vragen?